Tentang Labuan

Tahun ni, kerja ku antaranya ialah menyediakan Rancangan Struktur dan Rancangan Tempatan Labuan. Agak tough jugak since kami buat in house tanpa menghire any consultant. Cabaranya? Pengalaman yang amat sedikit dan persekitaran kerja sebagai pegawai kerajaan yang kene banyak multi-task, termasuklah kerja kerja management.

Tetapi, yang bestnya, sambil bekerja......... Sambil menyelam la yek!

Apa yang best tentang Labuan? Mula-mula tak tau apa yang best sangt tentang Labuan. Takde apa yang boleh dibanggaka sangat. Terkenal sebagai tempat kerja orang Oil n Gas, dan pulau bebas cukai. Namun, seteleh berkali-kali pergi, dan kebetulan Kak Seri ada disana, seronok pula bila dah discover the exciting side of Labuan, yang antara lainnya ialah...... kedai New Store... huhu. kedai kain yang lawa lawa dan best.

Kalau nak beli chocalate pun best kat sini. Banyak choice and lagi murah dari Langkawi. Tapi, kene pandai cari. Selain dari itu, rokok la apa lagi... Satu carton, (10 paket) pada masa ini ialah lebih kurang rm64.00 = rm6.40 sekotak untuk Marlboro light. murah kan? Air tin carlsberg pulak sama harga dengan air tin nescafee iaitu RM1.60. Air tin memang murah kat sini. Tapi x la plak try Carlsberg ni. Hahah, Gila nak cuba? Kalau nak cuba, memang tiada kawalan and halangan. Tu antara yang negatif di sini.

Makan pula, x banyak yangs edap, sebab citarasa memang tak masuk dengan citarasa orang semenanjung. Walaupun ramai orang sememnanjung, tapi masakan dia agak kurang sikit. Ada la jugak beberapa restoran yang boleh tahan, lebih-lebih lagi yang masak makanan laut, yang tu ok. Yang paling best, Terumbu Warisan di Tanjung Aru. Memang superb dan berbaloi-baloi. Harga? memang tak rugi..... murah untuk makanan laut yang amat segar dan menyelerakan. Tengokla gambar-gambar ini. Menyelerakan kan? :).







Apa lagi yek? .. To be continue.....

Comments

Popular Posts