Real Bubee Double Pump

Baru baru ini saya terjebak dalam membeli pam susu murah melalui shopee. Sebabnya ialah saya dapati memang mengepam susu dari kedua-dua belah dalam masa yang sama lebih banyak hasilnya dari mengepam sebelah-sebelah dalam satu masa.



Tetapi, saya tidak mempunyai double pump. Saya cuma ada satu pam Medela elektrik yang single - Medela Swing. Jadi, untuk buat double pumping, sebelah saya pakai mesin, sebelah saya pakai manual. Hasilnya dapat la 5 oz (kilang susu saya memang sedikit). 

So, saya pun cuba tanya-tanya dengan Mr. Google, dan akhirnya saya terjumpala Real Bubee Double Pump yang murah dan 'katanya' amatlah berbaloi. Jadi saya pun order di Shopee dengan harga termasuk posting sebanyak RM48.00. Murahkan? Almaklumla bukan original. Dari China ya... jauh pump ni kita order. Mungkin yang harga RM90.00 seperi di Lazada lebih baik kualitinya.

Ambik masa hampir tiga minggu untuk dapat. Sampai je, terus la cuba. Maka, berikut adalah review dari saya:

  1. Pertama sekali, membasuh. Ok, senang. Tidak banyak sangat part, dan mudah dibuka untuk basuh. Saiz pam juga kecil sahaja,
  2. Pakai USB sahaja, so perlu sambung ke power bank, or laptop dan sewaktu dengannya. Tak boleh dicas seperti handphone. 
  3. Ada mod macam Swing, mod urut perlahan, dan selang beberapa lama kemudian mod urut tukar mod mengepam. kuat sedikit. tapi pertukarannya slowly dan tidak mengejut. 
  4. Boleh naik turunkan mod pump dengan tekan butang + atau -.
  5. Pada permulaannya sakit sedikit. Tapi boleh tahan.
  6. Corong agak pendek dan tidak sesuai untuk orang yang mempunyai puting yang panjang /besar.
  7. Bunyinya agakla bising.
Kesimpulannya, dengan harga RM48.00, pam ini amat berbaloi. Mungkin tak boleh tahan lama, tapi, untuk orang yang tidak mempunyai produksi susu yang banyak, ia merupakan double pump yang amat sesuai, terutama sekali sebagai spare pump. Almaklumla, produk tak original. Tapi boleh pakai, boleh jimat apa salahnya. Bukan sepuluh tahun nak pakai pam kan. 

*Review ini untuk Real Bubee yang beli harga murah dari Shopee. Mungkin Real Bubee yang mahal kualitinya adalah lebih baik. 


Comments

Popular Posts