September - Oktober - Episod warna warni

September n OKtober 2010,


Episod warna warni kehidupan, dari bulan puasa hinggaa raya. dari episod menyentuh perasan hingga episod kelam kabut. Seperti lengkap rasanya kisah ragam dua bulan ni.


Setiap manusia tidak lepas dari dugaan. Kisah sedih kawan kita dan anaknya NOrida and baby sarah, masih belum berakhir. Tetapi perkembangan positif sedikit sebanyak menceriakan ibunya. Alhamdulillah, sedikit sebanyak masih ada peluang untuk Sarah. Allah maha berkuasa.

Episod mengejutkan, manisah pulak masuk ICU sebab asma teruk. Kekawan menagis tak ingat melihat keadaannya. Alhamdulillah, kembali sihat dan kembali taat setia kepada bos nya di pahang. Semoga kejadain mengejutkan tidak diulang sekali lagi ya Manisah.

Episod memalukan untuk diriku, bila penutup Hari Inovasi tidak dapat disempurnakan dengan baik oleh diriku selaku mc majlis. Malang sungguh..haha, menyebabkan seminggu mengelak dari bos untuk tidak mendengar komen nya. Apa nak buat,.... situasi yang amat kelam kabut ketika itu.

Episod warna warni hari raya JPBD, sungguh seronok melihat ketupat-ketupat gemuk hasil anyaman warga BPW  digantung di gerai gerai makan. Paling seronok bila menerima komen saya telah kurus........ Senyum lebar.


Episod kelam kabut pula bila projek Labuan perlu disiapkan segera............................................................. tengok sahaja la meja yang sudah sedia berserak, menjadi lebih selerak! dan bila adik bongsu bpw duk menempek di ruang jiran menceritakan kisah kisah hebatnya menyerabutkan kepala ku!... adoi, stress and pressure!

Dan paling menyedihkan bila tindakan surcaj diijatuhkan kepada saya, menyebabkan gaji saya akan dipotong sebanyak rm280 sebulan selama 18 bulan!....



Cukup, sedih suka, pahit manis.

Tapi yang paling memeningkan, apabila kenangan itu kembali mengganggu, dan bila tiba tiba perasaan ini disentuh, tapi x mungkin terluah n malangnya tak mungkin terjadi................................ and im heads over heels for nothing.! haha

Comments

  1. waduh.....

    berat tue surcharge..sabar yea y..

    nie yg gerun nie jg pegawai aset..;(

    ReplyDelete
  2. hm...tula, takpela, nila dugaan hidup, lain org lain dugaannya. sabar menghadapinya....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts