Sesekali berada di bawah = muhasabah diri :)

Hari ini di dalam sejarah, sekali lagi mendapat surat untuk membayar tindakan surcaj itu. RM5000. Dinasihatkan untuk memohon pembayaran secara ansuran sehingga 30 bulan... selama 2 tahun lebih, potong gaji sebanyak rm150 ++. Hm...... keadaan ini membuatkan saya tertekan sepanjang ahri, dan sempat melepaskan marah kepada insan punca yang emnjadikan ia berlaku. :). Ada member tanya, kenapa x fight?...... hehe, if only i have the power to fight, but everything was so fast, and the procedure was so complicated. Akhirnya terima seadanya dan menganggap semua adalah dugaan yang datang dari Nya untuk menguji sejauh mana kesabaran yang ada pada saya. Allah tidak akan menduga melainkan di atas kemampuan hambanya.

Mungkin bagus juga semua ini berlaku. Hikmahnya mungkin lebih banyak saya bermuhasabah diri dan ingat padanya. Wallahualam, sekurang-kurangnya, masih lagi mampu untuk dihadapi.

** Baby N dah dibawa keluar dari ICU, Klu saya jadi N ..... dugaan itu lagi berat dari yang ini... wallahualam.

** rewind kepada yang tertanya :)

Aset LCD projektor telah hilang di bilik mesyuarat ofis selepas mesyuarat dengan klien yang saya uruskan, disebabkan staff yang sepatutnya simpan tidak menyimpannya. So repot polis telah dibuat mengikut prosedur, dan didapati atas kecuaian. Nama terakhir yang menggunakan aset tersebut ialah nama saya, kerana staff yang tlg keluarkan menggunakan nama saya, bagi meeting sebelum meeting kejadian. Dijadikan cerita,saya dituduh cuai kerana tiada orang lain yang sesuai dikenakan tindakan, agaknya. Apabila melibatkan harta modal, kehilangan, akan melibatkan MOF. jadi susah untuk escape. itulah ceritanya. Harga asal lcd 13k, harga semasa susut nilai 10k,surcaj 5k.

Comments

  1. itu lah masalah nyer bile jadi bos...kena alert tapi kalau yg buat satu level kena fight balik so takder kena pijak...tapi kalau yg buat tu orang bawahan sendiri, kena tanggung coz thaz ur responsibility cume next time beringat...rm5k bukan sket

    ReplyDelete
  2. the word responsibility dlm kes ini tidak kene....
    xpela, redha :). insyaallah rezeki dari Nya.

    ReplyDelete
  3. ooo...paham le sya sesikit

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts