Syukur,Redha dan Tawakal

Saya teringat kata-kata Dr. Fadhillah Kamsah, tips untuk bahagia, syukur, redha dan tawakal, dan... memafkan semua orang sekeliling kita, because what u give u'll get back, inshaallah.

Alhamdulillah, saya amat bersyukur dengan apa yang saya ada, syukur dengan adanya dia, redha dengan ketentuan Nya, dan tawakal dalam perjalanan hidup seterusnya. Saya tahu, saya berada dalam tempoh yang mencabar. Tetapi, Allah takkan menduga kita dengan dugaan selain dugaan yang mampu kita lalui... :). Pada masa ini juga, banyakla penasihat-penasihat yang tidak rasmi, beri tips, nasihat, .. dan tak kurang yang menceritakan pengalaman. Yang mampu dibuat hanya senyum, dengar, ambil yang baik, buang yang tidak baik...

Insha Allah, saya pegang pada janji saya,

Comments

Popular Posts