Bersalin di Hospital Putra (part 2)

Sambung lagi tentang bersalin di Hospital Putra.

Berbanding dengan wad sakit yang lain, wad bersalin memang tak ramai orang, agak aman dan damai duduk di wad bersalin Hospital Putra. Yela, bersalin berbayar, takpun, agensi/syarikat tanggung. Jadi jumlah yang bersalin di hospital swasta sedikit berbanding hospital kerajaan.

Bila admit di Hospital Putra, saya dapat satu beg biru kecil, yang ada 'toiletries' dan juga sehelai tuala. Ini kelebihan di Putra mungkin, sebab di MMC saya cuma dapat satu mug plastic sahaja. Tapi, masa bersalinkan si abang, saya dapat jug plastik sekali.

Kelebihan lain di Putra:
- Nurse memang baik-baik dan ramah.
- Doktor Ishaereen, pada saya memang best. Jahit tempat caesar pun memang cantik.
- Wad kategori selesa.
- Dan dalam keadaan tertentu, kita boleh mohon pada hospital untuk bayar ansuran . (kena ada guarantor la jugak).

Tapi ada juga yang tak best di Putra:

- Makan memang tak best. Hospital Kerajaan lagi sedap. (Masih ingat menu western breakfast, dua keping roti, dengan sikit kacang panggang sos tomato.. )
- Nak tunggu lift...berejam
- Nak parking..lagila susah
- Nak bayar bil... kena turun kat tingkat 3. Nak ambik bil pergi groundfloor, nak ambik ubat pergi ground floor. pergh..... dengan lift yang sentiasa penuh, urusan discaj jek ambik masa sehari..!
- Kedai makan ada satu, tapi pun tak banyak pilihan dan tiada kedai 24 jam kat situ. (beli roti, banyak kali tengok tarikh dah expired).
- Yang paling tak best. Dah habis bayar hutang lama, lepas dua tahun, Putra call kata kita tak habis bayar!... itu memang frust!.Apa kes??

Tapi apa-apapun, bukan Putra tak bagus. Tepuk dada tanya selera.



Comments

Popular Posts